Belangrijke informatie COVID-19/Coronavirus

Hoe gaan wij om met coronamaatregelen tijdens onze nascholingen?

Lees verder

Geaccrediteerd
Onafhankelijk
Beoordeeld met een 8

Onafhankelijke nascholing voor

zorgprofessionals

Dit congres heeft in het verleden plaats gevonden. Kijk op onze nascholingen pagina voor ons huidig aanbod van congressen, cursussen en opleidingen.

Conflicthantering voor verpleegkundigen

Omgaan met klachten, kritiek en conflicten

Dinsdag 6 december 2016

Congres

Wat doet u als een patiënt een klacht indient? Hoe gaat u om met de arts die uw advies niet aanneemt? En hoe voorkomt u escalatie met familie bij onenigheid? Klachten, kritiek en conflicten beïnvloeden uw werk regelmatig op negatieve wijze. Heeft u voldoende handvatten om met conflictsituaties om te gaan?

Ga op effectieve wijze om met conflictsituaties!

Tijdens de studiedag worden de volgende thema's behandeld:

  • Hoe voorkomt u een (tucht)klacht? En hoe handelt u als een (tucht)klacht is ingediend?
  • De verpleegkundige en de arts – samenwerken, communiceren en aanspreken op disfunctioneren
  • Hoe pakt u verbale agressie aan? Gesprekstechnieken 

PLUS: In de middag volgt u één van de verdiepingssessies:

  • A Omgaan met conflicten met collega’s
  • B Conflictbemiddeling voor teamleiders en managers
  • C Omgaan met 'lastige' patiënten en hun familie.   

Ga conflicten niet uit de weg, maar benut ze! 

   

 

Vragen over deze nascholing?

Neem dan contact met mij op via onderstaande button, dan help ik u graag verder!

Stel uw vraag
Annette de Wolff
Annette de Wolff
uit dienst sinds augustus 2018
030 693 3887
Postbus 289 | 3700 AG Zeist | info@medilex.nl