Geaccrediteerd
Onafhankelijk
Beoordeeld met een 8

Onafhankelijke nascholing voor

zorgprofessionals

Omgaan met klachten in de gezondheidszorg

Voorkomen is beter dan genezen

Woensdag 9 oktober 2024

Congres


Patiënten zijn mondig en hebben soms onrealistisch (hoge) verwachtingen - maar fouten maken blijft menselijk en de communicatie na afloop verloopt lang niet altijd vlekkeloos. Een officiële klacht ligt anno 2024 al snel op de loer!

De patiënt heeft een scala aan mogelijkheden voor het indienen van een klacht: van een simpel mailtje aan de klachtenfunctionaris tot een tuchtklacht, of zelfs aangifte bij de politie. In alle gevallen heeft dit impact op de betrokkenen. Het is zaak om zorgvuldig met klachten om te gaan en zo escalatie te voorkomen. 

Goed klachtenmanagement voorkomt escalatie tot tuchtprocedure's, claims en persoonlijke schade voor patiënt, zorgprofessional en instelling.

Op woensdag 9 oktober aanstaande komen, onder leiding van Oswald Nunes, de volgende onderwerpen aan bod: 

  • Haal de angel uit het conflict en voorkom escalatie met patiënten en hun naasten
  • De verschillende klachtenprocedures in de gezondheidszorg – met praktische tips en adviezen
  • Hoe ga je om met complex klaaggedrag – klagers met een psychiatrische stoornis of heftige emoties 
  • Hoe zorg je goed voor jezelf bij een klacht? Ook handig bij andere impactvolle situaties als een incident of calamiteit!

Na afloop van dit congres ga je met vertrouwen om met klachten, weet je wat te doen en hoe je goed voor jezelf zorgt. 

Tot woensdag 9 oktober!

Is het vijf over twaalf en is de klacht geëscaleerd tot een officiële tuchtklacht? Dan is de bijeenkomst op woensdag 11 december misschien interessanter: klik hier voor het tuchtklachtencongres.

Bij de 4e inschrijving is de 5e gratis!

Vragen over deze nascholing?

Neem dan contact met mij op via onderstaande button, dan help ik je graag verder!

Stel je vraag
Olaf Laurs
Olaf Laurs
DGA
030 693 3887
Postbus 289 | 3700 AG Zeist | info@medilex.nl